Seafloor Cavern
Team Magma/Aqua – ostateczne starcie!
Tak, mamy już prawie wszystkie HM, odznaki i miejmy nadzieję Pokemony, czas więc raz na zawsze uspokoić tutejszych awanturników. Niestety, samo trafienie do ich kryjówki będzie niezłym problemem. Aby tego dokonać, najlepiej po wygranej Mossdeep City, należy się ustawić na plaży, tak, że gdy się spojrzy na Poke-Navi, będziemy stali równolegle do lewej strony miasta. Teraz powinniśmy płynąc cały czas na południe po linii prostej. Możemy uprościć sobie drogę, gdy na morzu zauważymy ciemniejszy odcień wody, a nasz Pokemon umie Dive (Nurkowanie), zanurzamy się i płyniemy pod wodą, cały czas kierując się na północ. W końcu docieramy do podwodnej jaskini. Gdy do niej trafimy, spotykamy się ze znajomą nam już łodzią podwodną. Wynurzamy się i zaczynamy rozróbę! Udajemy się na lewo, rozwalamy kamień i od dołu przesuwamy głaz do góry, wchodzimy w cienki korytarz i popychamy kolejny głaz na prawo. Teraz mamy dwie drogi do wyboru. Jeśli wyjdziemy po schodach, to oprócz walki z kilkoma team members’ami, wkroczymy do pomieszczenia, które możemy od razu oglądać, wchodząc prosto do otworu w ścianie. Teraz przesuwamy kamienie.
Ma to wyglądać mniej więcej w ten sposób. Wchodzimy do pomieszczenia, które jest wypełnione wodą, a na dodatek wypełnione przez prądy wodne. Wchodzimy na mały kwadrat po lewej, a samorzutnie przeniesiemy się w prawo. Wciskamy szczałkę do przodu i przesuwamy się ponownie w prawo, a na dodatek nieco na górę. Teraz wciskamy jeden raz strzałkę w prawo i znowu wodne prądy niosą nas, tym razem po półokręgu, do wolnego miejsca, z którego rozchodzą się «wodne rzeki» we wszystkich czterech kierunkach. Wciskając strzałkę na prawo, popłyniemy do jaskini, która wyprowadzi nas na sam początek trasy, dlatego najlepiej, gdy udamy się na lewo. W następnym pomieszczeniu musimy ponownie poprzestawiać kamienie, na obrazku poniżej jest pokazane, jak ma mniej więcej to wyglądać.
Teraz przed nami najtrudniejsza zagadka. Poprzestawianie tych głazów jest naprawdę trudnym zadaniem i tylko najlepszym się to uda. Skorzystaj z poniższej animacji, aby rozwiązać zagadkę:
Wchodzimy do zamglonego pomieszczenia, w którym zbiegamy w dół, aż do momentu, gdy musimy skręcić nad wodny zbiornik, lub w zależności od wersji – jeziorko z lawą. Tutaj czeka nas potyczka z liderem Zespołu Magma/Aqua. Po wygranej, użyje on jednego z Orbów i mistyczny Pokemon, śpiący w zbiorniku obudzi się. Już nam się wydaje, że czeka nas z nim potyczka, tymczasem on ucieka. Teraz pojawia się dowóca drugiego teamu i razem ze sobą rozmawiają, po czym wychodzicie na powierzchnię. Jeśli uciekł Guardoon, w Hoeen panuje upał, jeżeli Kyorge – pada deszcz. Jednym słowem zaczął się kataklizm. W czasie walki będziemy też mieli dodatkowe efekty w postaci Sunny Day lub Rain Dance. Nagle zjawi się Steven i poinformuje nas o sytuacji jaka nastąpiła. Losy Hoenn leżą teraz w naszych rękach!