Droga 122, Góra Pamięci
Samotna góra, a na tej górze…
Zaczynamy płynąć i opływamy Górę Pamięci (Mt. Pyre) na około, aż w końcu trafiamy na wejście. Oczywiście nie omieszkamy tam zajrzeć. Ciekawie wygląda, co? Na razie musimy skręcić na lewo i wyjść na zewnątrz, przez widoczne nam drzwi. Okazuje się, że stoimy na stoku góry, na którą musimy się wspiąć. Idziemy na wschód, na górę, na zachód, na górę, na zachód i na górę. Teraz zauważamy, że cały ekran pokrywa się mgłą. Otóż to kolejne nowe zjawisko w grze, z którym przyjdzie nam się uporać. Podchodzimy do schodów po lewej i biegniemy już cały czas prosto, wchodzimy na nowy ekran. Tutaj ukryli się członkowie Teamu. Pokonajmy ich jeden po drugim, aż znikną. Na samej górze znajduje się dwójka staruszków. Po krótkiej rozmowie dostaniemy od nich Blue / Red Orb. Dowiemy się też, że podobny kryształ buchnął lider wrogiego nam teamu. Potem musimy polecieć do pewnego miasta, ale tylko wtedy, jeżeli już wcześniej byliśmy w Lilycove. Jeżeli nie, opuśćmy górę i udajmy się do tego miasta, by dopiero wówczas pofrunąć w kierunku Slateport City. W miasteczku, przy porcie panuje wielkie zamieszanie. Zebrała się tu już kupa ludzi. Wchodzimy do budynku i widzimy, jak Zespół Magma/Aqua kradnie łódź podwodną i odpływa. Musimy więc z powrotem polecieć do Lilycove, gdyż mamy tu kilka spraw do załatwienia.
A co później?
Jeżeli mamy ochotę, oderwijmy się na chwilę od ścigania wrogiego zespołu i zwiedźmy sobie ten cmentarz, zbierając po drodze kilka przedmiotów. Schodzimy na parter i udajemy się na południe do wyjścia na wyższe piętra. Na pierwszym etapie, po ominięciu trzech trenerów dostaniemy Ultra Ball. Widzimy tu też dziurę w podłodze, ale na razie nie korzystajmy z niej. Na drugim czeka na nas Super Repel i dwójka trenerów. Od trzeciego pięterka idziemy cały czas po schodach, nie spadając na razie w dół, przez otwory w ziemi. Na to także przyjdzie pora. W końcu, na samej górze dostajemy TM30 i dopiero teraz skaczemy w dół. Na tym poziomie, gdzie wylądowaliśmy, dostajemy Lax Incsene, przedmiot, dzięki któremu, gdy trzyma go jeden z Wobbufett’ów, możemy w jajku znaleść Wyanaut. Cóż, na razie mamy dylemat, którą dziurę wybrać. Jeżeli nie chcemy więcej rzeczy, skaczemy w górny otwór, jeśli chcemy także dostać Sea Inscene, wówczas spadamy w dolną dziurę. Z Sea Inscene, jeżeli trzyma go jeden z Marillów lub Azumarillów, oddanych do centrum hodowli, wykluje się nam Azurill. Teraz już opuszczamy wierzę, bardzo prostą drogą.